Friday, September 07, 2012

اصول استخر رفتن

همیشه برام سوال بود استفاده از سونا و استخر و جکوزی به صورت درست و اصولی چه جوریه امروز رفتم و از مسئول استخر سوال کردم جالب بود خیلی مرحله داشت تا یکی بتونه درست از زمانش تو استخر استفاده کنه مراحل به این ترتیبه:
۱. شنا در استخر بین نیم‌ساعت تا چهل و پنج دقیقه
۲.جکوزی حدود یک ربع
۳. بدون وقفه رفتن در حوزچه آبسرد
۴. استراحت
۵. رفتن داخل جکوزی
۶. سونای خشک حداکثر ۱۵ دقیقه
۷. حوزچه آبسرد
۸. استراحت
۹. جکوزی
۱۰. سونای بخار حداکثر ۱۵ دقیقه
۱۱. حوزچه آبسرد
۱۲. استراحت
۱۳. حالا آزادید هرجا دوست دارید برید اما جان مادرتون نرید بوفه و هرچی سوزوندین برگردونید من جای شما دلم می‌سوزه!

نکته دیگر هم سالن مه سرده که شما می‌تونین به جای استفاده از حوزچه آبسرد از اون در صورت وجود استفاده کنین. بعد از خارج شدن از سونا هم به شرط ادب دوش گرفتن رو اضافه کنین.

 شاید به نظرتون این خیلی سخت گیرینه بیاد ولی برای اینکه استخر فایده داشته باشه باید این کارو بکنین وگر نه از سونا وجاهای دیگه فایده‌ای عایدتون نمی‌شه.

حالا می‌خوا اینو ربط بدم به یه چیزی که شاید درکش کمی سخت باشه! (می‌خوام ربطش بدم به شقیقه)
مراحلی که برای استخر رفتن گفتم همشون اصولن، اصول به مجموعه مقرارت و قواعد و چهارچوب‌هایی گفته می‌شن که آدما باید توی اون در مجامع مختلف قرار بگیرن و از روی این چارچوب‌ها هم قوانین رو می‌نویسن به افرادی که خیلی سخت براین موضوع پافشاری می‌کنن که باید به این اصول باید پایبند باشیم می‌گن اصولگرا مثلا! ولی یه نکته ای وجود دارد آدما  اگر به این اصول عمل نکنن یه جورایی دارن به خودشون ضربه می‌زنن پس باید رفتارشون اصلاح بشه و درست عمل کنن پس به عبارتی دیگر اصولگراهای بدبخت دارن سعی می‌کنن رفتار اشتباه افراد رو اصلاح کنن تا افراد مطابق اصول بهتر زندگی کنند پس اصلاح‌گرا هستن!


No comments: